Grafisk designer. Tekstforfatter. Konceptudvikler. 4 års diplomuddannelse som grafiker fra Schølin Grafisk, Aalborg. Afgangseksamen fra Grafisk Fagskole, Aalborg. Merkonom i afsætning fra Hjørring Handelsskole. MP sergent ved det danske flyvevåben. Privatpilot, certifikat nu deponeret. 3x1 års apprenticeperiode hos Lockeys, Norman, Craig & Kummel Marketing, Aalborg, hvor han endte som produktionschef. Reklame- og PR-chefstilling inden for sværindustrien hos Pederhaab A/S i Brønderslev, med ansvar for koncernens globale markedsføring for betonrørmaskiner, doseringscomputere, vindueselementer, skibs- og stationære motorer, samt entreprenørmateriel. Lancerede det første internationale direct marketing fremstød for betonrørmaskiner i USA og Europa.  Har etableret symposier og udstillinger i adskillige lande. Oplevede russernes besættelse af Checkoslovakiet  i 1968 og ungdomsrevolutionen i Paris samme år. Chefstilling ved landsbrugsorganisationernes magasin publikationer, hvilket gav ham grundlag for at etablere sit kommunikations-bureau, Andersen-Farmer Kommunikation.  Flyttede fra Aalborg til Mariager fjord i 1995.

Han var den første herhjemme, der i 1980erne tog begrebet Direct Marketing i brug som hovedplatform i markedsføring i Danmark. Han var først med computerstyrede, selektivt rettede one-to-one magasinpublikationer. Han tog de nye desktop redskaber i brug – også blandt de første herhjemme.  Den indsamlede viden herfra omsatte han i kurser i grafisk design med dette udstyr. Han blev skolet på Madison Avenue-seminarer af den kendte amerikanske direct marketing guru, René Gnam, som introducerede struktureret direct marketing i Danmark i 1980‘erne. Sammen lancerede de to - som første dansk-amerikanske direct marketing team - sammen med dagbladet Børsen, den nye direct marketing trend på seminarer i Danmark. Ægteparret Andersen-Farmer vandt adskillige priser i halvfemserne og nullerne for deres direct marketing kampagner i årene ved Mariager fjord, og blev et af landets mest prisvindende direct marketing bureauer. Optiker Louis Nielsens effektive marketing Warfare strategi blev grundlagt af Andersen-Farmer-bureauet. Også Citroën Danmarks Van-bil fremgang hvilede først i det nye årtusinde på bureauets markedsførings-grundlag. En af de mest effektive holdningskampagner mod spirituskørsel, “De nordjyske Skytsengle”,  blev lanceret af Andersen-Farmer Kommunikation, i samarbejde med daværende Nordjyllands Amt, der hermed satte nye normer for effektiv trafikkommunikation. Leif har senest skabt platform og designlinie Campingmægler Hans Korsgaard, der med sin internetbaserede storytellling kampagnemodel, nu ligger på førstepladsen for det danske marked for salg af campingpladser. Leifs styrke er korte, rammende no-nonsense tekster med klart målrettet budskab. Han har skrevet en bog – sin første - om sin hustrus sygdom. Om, hvordan parret overvandt Lisbeths sclerose på trods af alle odds. 

Leif arbejder nu med flere deldesigns. Flere bogforsider er blevet designet i de seneste måneder.


Leif har gennem de seneste måneder introduceret et nyt markedsføringskoncept, ”Farmerjournalen, som er en IT version af hans tidligere “Storytellingkampagner”, som med succes blev gennemført for optiker Louis Nielsen, Citroën Danmark og Scan Agro m.fl.

Konceptet er en kombination af a) hjemmesidedesign og b) et internetmagasin, der designes i Apples oprindelige intuitive iweb program, hvilket er nemt at bruge for en grafiker.

Herved skabes en kobling mellem de hjemmesider, som Leif (eller andre) fremstiller, og webmagasinet, hvor historierne, nyhederne, bag disse firmaer indgår i spalterne sammen med andre artikler fra Leifs pen. Linket fra webmagsinet til kundernes hjemmesider har været i luften i et år. I den periode er magasinets artikler læst af mere end 120.000 besøgende. Et mangedobbelt større antal er gået fra magasinet videre til kundernes hjemmesider. Altså en win-win situation. Han hoster i dag hjemmesider for ejdm. Hans Korsgaard, Virksund Camping, og forfatter Erik Juul, Clausen, der naturligvis alle er repræsenteret med artikler på webmagasinet.

Leif og Lisbeth Andersen-Farmer er i dag ”lone-wolfs” med basis i domicilet i Pindstrup.